Sorular

uzaktanegitim.erbakan.edu.tr adresinden uzaktan eğitim sistemine girebilirsiniz.

Kullanıcı adı olarak T.C. kimlik numaranız ve şifre olarak “Tek Şifre”nizle sisteme girebilirsiniz.

teksifre.erbakan.edu.tr adresinden yeni şifre alabilirsiniz. Yeni aldığınız şifrenizin tüm üniversite otomasyonlarında da geçerli olacağını unutmayınız.

Verdiğiniz derslerin detaylarına girip öğrencilerinize ders dışında takip edebilecekleri dokümanları hafta hafta sisteme yükleyebilirsiniz. Biriminizin web sayfasından paylaştığı canlı ders programına göre verdiğiniz derslerin detaylarından vakti gelmiş dersin canlı ders oturumu bağlantısına tıklayarak uzaktan eğitim canlı ders oturumunu başlatıp üzerinize tanımlanmış sınıflara derslerinizi verebilirsiniz. Bu hususlardaki yardım dokümanlarına erişebileceğiniz web sayfası için tıklayın.

Tarayıcı üzerinden sistemi çalıştırabilmeniz mümkün. Ancak siz yine de “Adobe Connect” isimli programı bilgisayarınıza veya telefonunuza yükleyebilirsiniz. “Tarayıcıda Aç” seçeneği ile tüm tarayıcılarda canlı derslere girebilirsiniz. “Uygulamada Aç” seçeneğini kullanırsanız “Adobe Connect” uygulaması üzerinden de canlı derslere ulaşabilirsiniz. Seçim sizin.

Canlı dersleri yürütebilmek için bilgisayarınızda web kamera ve mikrofonunuzun çalışır durumda olması gerekmektedir. Telefon ya da tablet üzerinden de yine bu donanımların sağlıklı şekilde çalışmasına ihtiyaç bulunmaktadır. Bu sayfa üzerinden kamera ve mikrofonunuzun çalışıp çalışmadığını test edebilirsiniz. Yine cihazınızdaki kamera uygulaması ile örnek bir video kaydetmeyi denerseniz kamera ve mikrofonunuzun çalışıp çalışmadığı konusunda size bir fikir verebilir. Kamera ya da mikrofonunuzda bir sorun yaşıyorsanız burayı tıklayarak ilgili yardım videosuna ulaşabilirsiniz.

Uzaktan eğitim web sitesindeki takvim özelliğinden yararlanarak, biriminizin web sayfasından ilan edilen haftalık canlı ders programına bakarak ve her dersin detaylarındaki canlı ders oturum bilgilerinden derslerin zamanlarını öğrenebilirsiniz. Canlı ders başlamadan 10 dakika önce sınıfta yerinizi alabilirsiniz.

Uzaktan eğitim sistemine giriş yaptıktan sonra biriminiz tarafından ilan edilen ders programında vakti gelen dersinizi listeden bulup içine girdikten sonra orada gözüken canlı ders linkine tıklayarak canlı ders oturumunu açmalısınız. Daha sonra kameranızı ve sesinizi açtıktan sonra “Toplantı” menüsünden “Toplantıyı kaydet” seçeneğini tıklayarak dersin kaydını başlatabilirsiniz. Bu seçeneği işaretlemezseniz dersiniz kayda alınmamış olur. Dersiniz bittikten sonra yine aynı menüden “Toplantıyı bitir” seçeneğini tıkladığınızda dersiniz tamamlanmış ve kaydınız da oluşturulmuş olacaktır.

ÖNEMLİ NOT: “Toplantı” menüsünde yer alan “Toplantıyı kaydet” işlemi ders başında ve aynı menüdeki “Toplantıyı bitir” işlemi dersi bitirirken kayıt için olmazsa olmaz adımlardandır.

Kendi bilgisayar masaüstünüzü, bir dokümanı ya da beyaz tahtayı ders esnasında öğrencilerinizle paylaşabilir ve çeşitli anket uygulamaları ile öğrencilerinizin nabzını tutabilirsiniz. Sohbet ekranı üzerinden öğrencilerinizle ders hakkında yazılı sohbet de yapılabilmektedir.

Girmediğiniz bir canlı ders olursa öğrencilerinizi size ayrılmış sanal sınıfta bekletmiş olursunuz. Ancak bir nedenle dersi yapamadıysanız, biriminizin uzaktan eğitim koordinatörü ile irtibata geçerek ders programındaki uygun bir zamanda size yeni bir sanal sınıf oturumu tanımlamasını isteyebilirsiniz. Uzaktan eğitim koordinatörünüz oturumu tanımladığında ders gün ve saati hakkında sizi ve dersinizin öğrencilerini e-posta ile otomatik olarak bilgilendirecek ve yeni tanımlanan canlı ders saatinde öğrencilerinizle birlikte dersinizi telafi etmiş olacaksınız.

Bu konuda biriminizin uzaktan eğitim koordinatörüyle görüşerek canlı ders programı dışında koordinatörünüzün belirleyeceği ve sisteme tanımlayacağı bir başka zamanda dersinizi yapabilirsiniz. İlgili dersin yeni zamanından öğrencileriniz haberdar edilecek, dersi kayda aldığınızda o dersin bağlantısı ilgili şubeye asenkron (çevrimdışı) ders bağlantısı şeklinde otomatik olarak eklenecektir.

İçinde bulunduğunuz ders oturumuna yeniden girebilmeniz için sistem size 5 dakika zaman tanımaktadır. 5 dakika içinde yeniden sanal sınıf oturumunuzu açabilir ve dersinize devam edebilirsiniz. 5 dakika geçtikten sonra öğrencileriniz de sınıftan otomatik olarak çıkmış olacaklardır. Dersin süresi içinde yeni bir oturum açıp tekrardan dersi başlatma imkânınız olabilecektir. Fakat öğrencilerinizin ikinci açtığınız oturuma yeniden katılmaları gerekecektir.

Evet kullanabilirsiniz. Ancak bu videonun yalnızca bir ders materyali olması gerekmektedir. Daha önceden çekilen, aynı dersin anlatımını içeren bir ders videosu canlı derste kullanılmamalıdır. Canlı ders oturumu ekranının ortasındaki büyük alanda yer alan kutucuğun içindeki “Belge paylaş” bağlantısına tıklayarak bilgisayarınızda kayıtlı ve büyüklüğü 50 MB’yi aşmayan bir videoyu sunucuya yükleyebilir ve “play” tuşu ile başlatarak öğrencilerinize izletebilirsiniz.

Burayı tıklayarak hem yazılı hem de görüntülü olarak çeşitli yardım dokümanlarına ulaşabilirsiniz.

nebis.erbakan.edu.tr adresindeki talep sistemi üzerinden yaşadığınız sorunları bize iletebilirsiniz. Cihazınızdaki donanım problemleri ya da tarafımızca yayınlanan dokümanlar yardımıyla çözebileceğiniz sorunlar dışındaki problemlerinizi bu iletişim kanalı üzerinden iletmeniz beklenmektedir.